Pers

 

Welkom op de perspagina. Onderaan staat informatie over Fleuramour die u mag publiceren, zowel tekst- als beeldmateriaal.

Ook kan u zich hier accrediteren om het event bij te wonen.

 

Persaccreditatie Fleuramour (21/9/2018-24/9/2018)

U wenst Fleuramour te bezoeken als journalist, als cameraman of als persfotograaf? Vul hieronder uw contactgegevens in. Dan bezorgen wij u een persaccreditatie.

Persteksten

Klik hier om alle bestanden (teksten, foto’s, affiches, banners) te raadplegen.

Hieronder vindt u een beknopt overzicht.

 

“Onvergetelijk event van wereldniveau”

Nog mooier worden dan vorig jaar? Fleuramour gaat de uitdaging aan. Het internationaal bloemenspektakel in België wil van 21 tot en met 24 september je zintuigen prikkelen met het thema ‘Urban Roots’: in het hectische (stads)leven aandacht hebben voor de overweldigende pracht van de natuur. Zo’n honderd designers van over de hele wereld zullen het kasteeldomein van Alden Biesen voor jou transformeren in een gedroomd toevluchtsoord.

Bezoekers van Fleuramour – Passion for Flowers worden dit jaar extra verwend:

  • De organisatie voorziet 140.000 bloemen die verwerkt worden in ontelbare creatieve bloemencreaties, de ene nog groter dan de andere. Elke creatie is anders. Elk kunstwerk vertelt een ander verhaal.
  • Hiervoor komen 100 bloemstylisten uit heel de wereld overgevlogen: vanuit Mexico, de VS, Rusland, Japan, China en Hong Kong tot zelfs vanuit Australië. Uiteraard is er ook een uitgebreide Europese delegatie.
  • Allemaal samen maken zij van Fleuramour het mekka voor de bloemenliefhebber.

Deze 23ste editie trekt zich het lot van onze planeet aan. “We willen een boodschap de wereld insturen”, vertelt Regine Motmans, artistiek directeur van Fleuramour.

Waarom koos je voor het thema ‘Urban Roots’?
Regine Motmans, artistiek directeur : “Heel simpel, omdat het veel ideeën toelaat die passen in één verhaal. Je hoort steeds vaker dat de verstedelijking ons natuur en groen kost, terwijl we die groene roots juist niet willen verliezen. Met de keuze voor dit thema hoop ik dat heel veel mensen even bij deze problematiek stilstaan en dat ze mee zorgen voor onze planeet. Ook jonge mensen gaan zich op Fleuramour direct thuis voelen. Groen en natuur zijn bij hen erg in trek en ons thema ‘Urban Roots’ ligt volledig in die lijn.”

Wat is de succesformule van Fleuramour?  
“Als je er één keer bent geweest, zijn al je zintuigen erop gebrand om er de volgende keer weer bij te zijn. Door de enorme verscheidenheid aan prachtige bloemencreaties, door het dromerige domein én door alle extra’s zoals de bloemendemo’s, de workshops, de muziek, de modeshow, het lekkere eten en de leuke markt. Dat alles maakt van Fleuramour een onvergetelijke uitstap.”

Fleuramour wordt wereldwijd geprezen, niet zelden als mooiste bloemenfestival.
“Ik mag met een gerust hart zeggen dat elke bloemendesigner zich graag Fleuramour-ambassadeur noemt en dat elke deelnemer vindt dat ons evenement aan de top van de wereld staat. Alleen al het feit dat floristen van over heel de wereld, jong en oud, vanuit hun eigen roots, je willen boeien met alles wat ze in huis hebben. Dat bezorgt je zoveel energie… Je mag Fleuramour gewoon niet missen!”


Actueel thema

‘Fleuramour – Passion for Flowers’ kiest dit jaar als thema ‘Urban Roots’.

In deze hectische wereld willen steeds meer mensen terugkeren naar de natuur. Ze verlaten het stedelijke (het urbane) om terug te keren naar onze roots. ‘Urban Roots’ is dan ook een brede verzamelnaam voor alles wat met de natuur, verstedelijking, verandering en ecologie te maken heeft.

Deze editie van Fleuramour speelt bijgevolg in op de trend dat overal ter wereld initiatieven ontstaan om ons leven weer in balans te brengen. Uit de voorbereiding blijkt dat dit thema een grote diversiteit aan bloemencreaties zal scheppen!


Internationaler dan ooit

Dit jaar pakt ‘Fleuramour – Passion for Flowers’ uit met een indrukwekkend internationaal deelnemersveld. Kom de projecten bewonderen van bloemendesigners uit België, Australië, Azerbeidzjan, Canada, China, Duitsland, Frankrijk, Groot-Brittannië, Hong Kong, Italië, Japan, Mexico, Nederland, Oekraïne, Pakistan, Roemenië, Rusland, Spanje, de Verenigde Staten, Wit-Rusland en Zwitserland.

Zo’n 100 designers waaronder ook drie scholen, het Fleur Creatif Team en het Fleur@Home Team laten je genieten van het mooiste wat ‘flower art’ te bieden heeft.


Praktisch

Vrijdag 21 t.e.m. maandag 24 september 2018 (10.00 tot 18.00 uur).
Landcommanderij Alden Biesen –  Kasteelstraat 6 –  3740 Bilzen (België)
E313 Hasselt/Luik, afrit 31 Bilzen

  • Kassaprijs: 20 euro
  • Online voorverkoop: 18 euro + gratis e-book ‘Fleuramour 2017’
  • Groepsticket vanaf 10 personen: 17 euro
  • Kinderen -12 jaar: gratis
  • Cateringfaciliteiten / Ruime parking
  • Shuttledienst vanaf station Bilzen naar Landcommanderij Alden Biesen
    (heen en terug) 1,50 euro
  • Overnachting: www.toerismelimburg.be – tel. 0032 11 30 55 00 of Holiday Inn – Hasselt of Martin’s Rentmeesterij Bilzen met een speciaal Fleuramour Pakket.
  • Abonnees van Fleur Magazine en Fleur Creatief mogen gratis binnen als ze hun abonneeticket gedownload hebben via www.fleurmagazine.be of www.fleurcreatief.com.

Info

www.fleuramour.be

Volg Fleuramour op Facebook en Instagram


– EINDE PERSBERICHT –

NOOT AAN DE REDACTIE, NIET VOOR PUBLICATIE:

Voor meer informatie en/of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met
Rekad Produkties NV, Indra Corten, 0032 (0)14 28 60 80 of via e-mail: events@rekad.be